הצפון הוא אחד האזורים היפים בישראל ולכן מטיילים רבים אוהבים לבקר בו ומשפחות אוהבות להגיע לחופשה בצפון. כיוון שיש המון מה לראות, הם אוהבים לנסוע בכל פעם לאזור אחר. פעם לגליל העליון, פעם לרמת הגולן, לגליל המערבי, עמק יזרעאל ועוד.

חופשה משפחתית בצפון

העובדה שבני המשפחה אוהבים לטייל בצפון מדרבנת אותם להזמין מעת לעת חופשה בצפון וכך הם צוברים המון חוויות משותפות. עם הזמן רבים מהם חושבים שאם כל כך נחמד להם בצפון, למה שלא יעברו לגור בסמוך לנופים המרהיבים וכך הם ייהנו ביום יום מהשקט, השלווה והאזורים הקסומים.

מדובר במגמה שהולכת ומתרחבת בקרב משפחות רבות שמאסו בחיים בערים הסואנות במרכז הארץ, בשטחים האורבניים וברעש המהדהד של התחבורה, פקקי התנועה והצפירות לאורך כל שעות היממה. השקט הנפשי הוא נושא אקוטי למשפחות עם ילדים ולכן רבים מהם מתחילים לבדוק את אפשרויות המגורים בערים וביישובים בצפון.

חופשה בצפון

התפתחות מואצת בערי הצפון

בשנים האחרונות יש התפתחות מואצת בכל ערי הצפון, לדוגמה בעפולה קמו שכונות חדשות של בניינים רבי קומות. כל הדירות כבר מאוכלסות והמשפחות נהנות מהשכונות שתוכננו בקפידה, מהסמיכות לצירי התנועה המרכזיים, פארקים רחבי ידיים, רמה גבוהה של חינוך בבתי הספר, מרכזים מסחריים וחיי קהילה תוססים. מעבר לכך יש בעיר תחנת רכבת והדבר מקל מאד על התנועה לאזורים אחרים בארץ לצרכי עבודה.

מי שמחפש בתים לקניה בצפון, נהנה מהיצע גדול של דירות יפהפיות ואיכותיות בכל הגדלים בערים שהאוכלוסייה בהן צמחה באופן משמעותי כמו טירת הכרמל, שלומי, מעלות, עכו ועוד. מעבר לכך אפשר להתגורר גם ביישובים פסטורליים שמורכבים מכמות קטנה יחסית של משפחות, במושבים וגם בקיבוצים רבים שבוצעה בהם הרחבה ויש אפשרות ליהנות מחיים ייחודיים ומשפחתיים בקיבוצים האלו.

לגור מול הים התיכון

חופי הים התיכון סוחפים ישראלים רבים לחפש בתים למכירה בנהריה. הרצון הוא לגור מול הים כדי ליהנות מהיתרונות שלו, לשבת פרקי זמן ארוכים וליהנות מרחש הגלים ומיופיו של הים הגדול, לראות את הגולשים, את הספינות הנעות במרחקים, ליהנות מהבריזה בשעות בין הערביים ולהגיע בכל עת לחוף הים, כדי לשחות ולאפשר לילדים לבנות ארמונות מחול.

כאשר בוחנים את אפשרויות המגורים בנהריה, רואים שיש שכונות חדשות במערב העיר וגם שכונות יפהפיות במזרח העיר. יש בנייה של מבנים חדשים ואפשר לקנות גם דירות יד שנייה במרכז העיר. ההיצע כולל דירות בכל הגדלים, החל בדירות שלושה חדרים, ארבעה וחמישה חדרים. כמו כן דירות גדולות בקומות הגבוהות הכוללת גג או מרפסות רחבות ידיים. אוהבי דירות הגן ימצאו דירות בגדלים שונים עם חצר גדולה, שמתאימה מאד למשפחות הישראליות.

בכל נקודה בצפון בני המשפחה מרגישים שהם נמצאים בחופשה לאורך כל השנה והם כבר אינם צריכים  לנסוע מרחקים ארוכים כדי להגיע לטבע. כעת ממקום המגורים בצפון הנסיעות שלהם הרבה יותר קצרות.