ישראלים רבים שרוכשים דירה שהיא יד ראשונה מקבלן או יד שנייה מבעלי הנכסים, מעוניינים לבצע שיפוץ כדי להתאים את נראות ביתם לצורך המשפחתי שלהם. לקראת ביצוע מהלך זה חשוב לדעת כי קיים חוק הרעש והשיפוצים אשר מתווה את השעות שבהן מותר להרעיש לצורך שיפוצים וגם את השעות שבהן הדבר הוא אסור.

בהתאם לכך יש לתאם עם קבלן השיפוצים את נהלי העבודה כדי לא להפריע לשכנים וכדי שבעל הנכס החדש לא יקבל קנסות מהרשות המקומית, או לחלופין עונש הכולל עד שישה חודשי מאסר.

עימותים בין השכנים

אף על פי שכל מי שעושה שיפוץ מרעיש, כאשר השכן מרעיש הדבר יוצר עימותים בין השכנים שטוענים שיש להפסיק את הרעש בשעות הצהרים כי אנשים מעוניינים במנוחה. על פי חוק הרעש אין אפשרות להפסיק את העבודה לשעתיים, כיוון שמהר מאד מגיעות השעות המאוחרות וכל הפועלים מסיימים את יום העבודה.

זו הסיבה שחוק הרעש מאפשר להרעיש בשעות הצהרים למרות אי הנוחות הזמנית של כל השכנים שהרעש העצום אכן מפריע להם.

קניית נכס בצפון

אנשים אשר מתגוררים בצפון או מעוניינים לשנות את סביבת המגורים שלהם מהמרכז לצפון בוחנים כמה אופציות של בתים פרטיים למכירה גליל מערבי, זאת כיוון שבאזור איכותי ושקט זה אפשר למצוא בתים פרטיים רחבי ידיים עם חצר גדולה, הן בערים כמו עכו ונהריה והן ביישובים הקטנים, במושבים ובקיבוצים. בסביבת מגורים שקטה זאת הרעש שנובע

היתרון והחיסרון של דירות יד שנייה

יד 2 דירות למכירה בעכו, היא אפשרות מעולה כיוון שבדרך כלל העלות של דירה מסוג זה היא זולה יותר מאשר רכישת דירה מקבלן. אפשר למצוא דירות מרווחות ויפהפיות בשכונות וותיקות וחדשות שיש בהן מעטפת לאזרחים. עם זאת, לרוב בגלל תשתיות ישנות ובלאי, יהיה צורך בשיפוץ הדירה. עקב חוק הרעש שמונע משיפוץ במהלך כל היום, על הדיירים החדשים להמתין עד שהשיפוץ יסתיים ובכך לבזבז זמן ודמי שכירות על מקום אחר, או לחיות במשך תקופת זמן ממושכת בשיפוצים.

השתלבות בערים מתפתחות בצפון

משפחות רבות מסיירות באזורים המתפתחים בצפון כדי לחפש איכות חיים. אחת האופציות המועדפות לאחרונה על ציבור רחב היא דירות למכירה בשלומי, כיוון שנבנות בה שכונות חדשות ומתוכננות שמעניקות רמה גבוהה של איכות דיור הן בתוך הדירות והן בשכונות הייחודיות.

מי שאוהב לגור ליד הים, יש לו שפע של אפשרויות כמו דירה למכירה בנהריה, בשכונות המערביות החדשות אשר גובלות עם אכזיב. זו הזדמנות מצוינת ליהנות מהקרבה לים ומהבריזה היום יומית.

תיאום שיפוצים עם קבלן מעולה

כאשר מבצעים שיפוצים בבית לקראת הכניסה אליו, יש מחלוקות עם השכנים לאור הרעשים החריגים כאשר שוברים, קודחים, בונים ומבצעים סוגים שונים של העבודות הנדרשות. זו הסיבה שלא מכבר נחקק חוק הרעש שיפוצים אשר מתווה את הדרך של מה מותר ומה אסור.

החוק מתיר לעבוד בימי חול באופן רצוף עד שעה 20.00 בערב בלבד ובימים כמו יום שישי עד השעה 17.00 אחר הצהרים בלבד ובסוף השבוע מנוחה מוחלטת.