במציאות הכלכלית הישראלית בעלי ממון בוחנים כמה דרכים לגבי ההשקעה של כספם, כדי להגדיל את ערך הונם. יש כאלו שמעוניינים להשקיע בשוק ההון ואחרים בודקים כמה אופציות של רכישת דירה שנייה.

ערך הנדל”ן בישראל

השווי של הנכסים בישראל עלה בצורה מטאורית בעשרות השנים האחרונות. כל אדם שקנה נכסים להשקעה, הגדיל את ערך ההון האישי שלו באופן משמעותי וזו הסיבה שלאורך כל השנים אזרחים רבים העדיפו להשקיע את כספם ברכישה של דירה נוספת.

הכנסה פאסיבית מדירה נוספת

המטרה של הדירה הנוספת היא ליצור עבור בעל הנכס הכנסה פאסיבית לאורך שנים רבות. כדי להגיע לכך הוא מחפש דירה למכירה בנהריה שהיא בשכונה מעולה ויש בה דרישה לדירות להשכרה. כאשר בוחרים דירה בגודל ממוצע באזור שיש בו איכות חיים גבוהה והוא גם קרוב למקומות עבודה רבים כמו אזורי תעשייה, או ריכוזים של סטודנטים שלומדים בקרבת מקום, הסיכוי שהדירה תושכר לאורך זמן, הוא גבוה.

הליך רכישת דירה שנייה

הליך רכישת דירה שנייה

מי שיש לו כבר דירה ראשונה ובודק אופציות של דירות למכירה בשלומי, צריך לדעת שישלם עליה מס רכישה בשיעור % 8 וזאת לאור ההעלאה של תשלום מס הרכישה עבור משקיעים. מעבר לכך לקוח אשר נעזר במשכנתא או בהלוואה מבצע עסקה נוחה מבחינה פיננסית, כיוון שכספי שכר הדירה שהוא יקבל מדי חודש ינותבו פחות או יותר לטובת תשלום המשכנתא החודשית. בדרך זו לאחר כמה שנים של תשלומים שוטפים, הנכס יהיה בבעלותו המלאה של בעל הנכס לאחר הסכם מכר וההכנסה הפאסיבית תצטרף לסך ההכנסות החודשיות שלו.

סיוע של עורך דין מקרקעין

כדי להשלים את עסקת רכישת דירה שנייה יש להיעזר בליווי משפטי של עורך דין מקרקעין אשר מטפל בכל הנושאים המנהליים מול הרשויות כמו רשם המקרקעין ומשרד האוצר לתשלום מס רכישה ומול המוכרים כדי לסכם על הנוסח המקובל של הסכם המכר ולבצע את כל הפעולות הנלוות כחוק.

אופציות ייחודיות של נדל”ן בצפון

המחירים של הנכסים בצפון הם נמוכים יותר מאשר אלו שממוקמים באזור המרכז. לכן יש עסקאות נדל”ן אטרקטיביות כמו בתים פרטיים למכירה גליל מערבי, אשר ממוקמים ביישובים קטנים ופסטורליים, במושבים, בשטחי ההרחבה של הקיבוצים וגם בערים הגדולות בצפון. אזרחים רבים מעדיפים לצאת למרחבים ולקנות במקומות הללו בתים כיוון שיש משפחות רבות שמעוניינות לשכור בתים כאלו.

לגור ליד הים

הנוף המרהיב של הים התיכון סוחף בעלי הון רבים לרכוש דירות למכירה בעכו יד 2 , כיוון שיש בהן מרפסת ולכן הדיירים נהנים לשבת בניחותא וליהנות מהבריזה בשעות אחר הצהרים והערב. בכל עת הם יכולים להגיע עם הילדים לחוף הים וזהו שיקול משמעותי, כאשר מחפשים דירה לקנייה אשר מעוניינים בשלב שני להשכיר אותה.