משרד האוצר מעדכן מעת לעת את הגובה של מדרגות המס עבור מס רכישה. כל אדם אשר קונה נכס אמור לשלם מס רכישה אם שווי הנכס הוא למעלה מהסכום המינימלי שנקבע. תשלום המס הוא רק על הסכום שמעל סכום המינימום ולא עבור מלוא ערך הרכישה.

מדרגות מס רכישה – פברואר 2022

משרד האוצר העלה בחודש פברואר 2022 את גובהן של מדרגות המס עבור מי שרוכש דירה שניה או דירה נוספת מעבר לדירות שקיימות ברשותו. עד מועד זה גובה המס היה חמישה אחוז והוא עלה לשמונה אחוז במטרה להפחית את קניות הנכסים להשקעה ולאפשר למשפחות צעירות ולמשפרי דיור לרכוש דירה. מדרגות מס רכישה יד שניה הרתיעו בחלק מהמקרים את הקונים הפוטנציאלים ומקצתם לא רכשו בסופו של דבר דירה, או רכשו דירה מעבר לים ולא בישראל.

על פי קביעת משרד האוצר, על חלק השווי בין 1,805,545 ועד 5,525,000 שקל ישולם מס בשיעור שמונה אחוז ואילו על חלק שווי של מעל 5,525,000 ישולם מס בשיעור עשרה אחוז עבור רכישה של כל דירה נוספת בהסכם המכר.

האופציה של קניית נדל”ן

משפחות רבות מחפשות דירות למכירה בנהריה . רבות מהן מעדיפות סביבת מגורים ספציפית כמו עין הים או שכונת הפארק, כיוון שמדובר בשכונות המותאמות למשפחות צעירות, יש בהן שפע של פארקים, גני שעשועים, מרכזי מסחריים סמוכים, מסגרות לימוד איכותיות ועוד. בכל אחת מהן יש אפשרויות מעת לעת של דירות גן, דירות 5-4-3 חדרים ועוד.

לגור בעיר חדשה

אחת האפשרויות שקוסמות למשפחות ישראליות היא מגורים בעיר חדשה שהושקע בה תכנון סביבתי מורחב וחשבו בה על כל פרט ופרט לנוחותם של התושבים. מעבר לכך מדובר בעיר שעדיין המחירים בה זולים יחסית לערים הקרובות ולכן משפחות חושבות שזו הזדמנות פז עבורן להגיע לדירה משלהן. לכן הלקוחות הללו מחפשים דירות למכירה בשלומי בשכונות השונות אשר לכל אחת מהן יש צביון אחר כמו חילוני, דתי, חרדי וכו’.

ההיצע כולל דירות בשלל גדלים הן מחברות בנייה והן של תושבים שמבצעים שיפור דיור על ידי רכישת דירה שנייה ועוברים לדירה גדולה יותר בחריש.

רכישה של דירה להשקעה

מי שיש לו הון עצמי משמעותי, או יכול באמצעות ההון הקיים בתוספת משכנתא לבצע עסקה של נכסים להשקעה, בוחן הזדמנויות עסקיות שונות. מחירי הנדל”ן בישראל עלו מאד בשנים האחרונות ורק בשנת 2021 קצב העלייה היה של % 18.

זו הסיבה שהאפשרות של השקעת נדלן היא אחת הדרכים המומלצות לשמור על ערכו של הכסף ואף להעלות את ערכו. בנוסף לכך בעל הנכס משכיר אותו ונהנה מהכנסה פאסיבית אשר מכסה לו פחות או יותר את תשלומי המשכנתא, או נשארת ברשותו אם סיים את התשלומים.